QuickHeat

<<

pawsla

Post 01 Lut 2012 22:29

QuickHeat

Witam. Czy ktoś z Was zamówił Insignię z dodatkowym ogrzewaniem elektrycznym QuickHeat? Nie wiem jak szybko przy obecnych mrozach (-15 do -18 rano) zaczyna Wam lecieć na szybę ciepłe powietrze. U mnie po ok. 4 min zaczyna być delikatnie cieplejsze, ale żeby to było QucikHeat to ja nie wiem... Może nie zamontowali mi kolejnej rzeczy, którą zamówiłem i którą miałem w umowie, bo zapomnieli o gniazdku 230V z tyłu, więc być może i tego zapomnieli. Jak sprawdzić czy wogóle to mam u siebie. W każdym razie słabizna jak dla mnie to ogrzewanie. Kwota niewielka za to, bo 700zł (zeszli z 1000zł), ale działanie beznadziejne. Proszę o informację czy u każdego to tak właśnie działa czy też coś u mnie nie tak.
<<

P405

Posty: 1285

Dołączenie: 19 Wrz 2011 17:01

Post 01 Lut 2012 22:57

Re: QuickHeat

Tak to jest przy tych mrozach, u mnie czas porównywalny - jutro rano sprawdzę dokładniej. Na pewno to lepsze niż czekać aż coś dmuchnie z silnika. W innych autach dmucha podbnie. Jedyne skuteczne rozwiązanie to webasto, albo grzałka elektryczna, która rozgrzeje silnik przed jazdą.

Forum Opel Insignia poleca:

<<

pawsla

Post 01 Lut 2012 23:08

Re: QuickHeat

No ale kiedy ma to działać, jeśli nie w czasie mrozów? Jeśli to elektryczna grzałka o dużej mocy (tak mówił sprzedawca), to raczej temperatura na zewnątrz nie powinna mieć znaczenia. Na forum Vectry ludzie piszą, że po ok. 1 min u nich zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem na szybę - wtedy ma to sens. Ale 5min i coś tam delikatnie się poprawia to nie jest QUICK ani tym bardziej HEAT. Liczyłem, że odpalę, poczekam 2-3min max i zacznie wszystko spływać z przedniej szyby, ale coś widzę, że to chyba tylko możliwe, jeśli przednia szyba jest ogrzewana (np. Ford Mondeo).
<<

SilverTM

Posty: 27

Dołączenie: 27 Paź 2010 21:24

Miejscowość: Lublin

Post 02 Lut 2012 00:46

Re: QuickHeat

Najprościej sprawdź jaki masz akumulator w swoim oplu.
Image
<<

P405

Posty: 1285

Dołączenie: 19 Wrz 2011 17:01

Post 02 Lut 2012 11:58

Re: QuickHeat

Przy - 18 dzisiaj rano po 4 min leciało letnie. Biorąc pod uwagę jakie powietrze zaciąga z zewnątrz to nie jest tak tragicznie. Passat B6 i Peugeot 307 nic lepiej nie dmuchają. Akumulator w tym przypadku chyba nie ma nic wspólnego jeżeli silnik już chodzi.
<<

SilverTM

Posty: 27

Dołączenie: 27 Paź 2010 21:24

Miejscowość: Lublin

Post 02 Lut 2012 14:46

Re: QuickHeat

Ma bo razem z opcją Quick Heat był dawany większy o 10Ah od standardowego do 2.0 cdti. W standardowym zostawało około 2-3 cm luzu a ten większy wchodził na styk jak chcesz to sprawdź jakiej pojemności aku masz. Ja też zejdę bo mam tą opcję i zerknę jaki u mnie siedzi.
Image
<<

andrzej99

Posty: 51

Dołączenie: 01 Wrz 2010 13:30

Post 02 Lut 2012 20:45

Re: QuickHeat

Witam :) Mam też tę wersję z dodatkowym ogrzewaniem. U mnie po ok. 2 min wyrażnie wyczuwa się ciepłe powietrze,
z tym , że garażuję samochód i temperatura jest lekko wyższa niż na zewnątrz. Zauważyłem, ze wyrażniej odczuwa się
ciepło na podszybiu gdy ustawiam nawiew na 3 lub 4. Na niższej prędkości ogrzewanie wyczuwa się słabo. Co do
pojemności akumulatora to nawet nie wiedziałem, że jest innej pojemności niż standardowy. Pozdrawiam :)
<<

pawsla

Post 04 Lut 2012 21:59

Re: QuickHeat

Trochę potestowałem i wyniki następujące. Przy mrozie -20 po okołu 4-5 min z nawiewu na szybkę przednią zaczyna lecieć naprawdę ciepłe powietrze, do środka kabiny zdecydowanie chłodniejsze, a po jakichś 7-8min na szybę gorące, do kabiny ciepłe przy zimnym nadal silniku. Ustawienie auto i temperatura na HI w obu strefach. Także nie ma dramatu.
<<

romanik99

Awatar użytkownika

Posty: 3

Dołączenie: 16 Sie 2017 22:26

Post 17 Paź 2017 21:45

Re: QuickHeat

Postanowiłem nie zakładać nowego tematu. Moje pytanie tyczy się systemu QUICKHEAT. Z tym że nie problemu z jego działaniem a dołożeniem systemu do samochodu który fabrycznie nie został w niego wyposażony.

Mam Insignię 1.6t 180km benzyna. pomijam fakt zbyt małego alternatora i akumulatora. Interesuje mnie sam montaż, uruchomienie i zasada działania.

Taką grzałkę ( GM 13276271 ) można kupić na allegro za cenę 300zł i teraz pytania:

1. Gdzie się montuje grzałkę Czy w samochodzie który nie został wyposażony w grzałkę fabrycznie da się ją wmontować bez jakichś większych operacji, czy jest jakieś gniazdo, lub zaślepka, lub osłabienia w obudowie?
2. Z tego co ustaliłem to zasilanie idzie bezpośrednio z akumulatora, poprzez bezpiecznik (2 grube przewody).
3. W jaki sposób podłączyć sterowanie (4-pinowe gniazdo na obudowie grzałki). Zakładam że możliwości są 2:
- instalacja jest kompletna i w okolicy montażu grzałki czeka sobie kabelek z wtyczką na wpięcie
- należy wykonać nową wiązkę kablową, wtym przypadku jak ktoś wie to prosiłbym o informację do którego zacisku, w którym module, który PIN należy podłączyć
4. Zakładając że instalacja jest kompletna to które bezpieczniki w którym module należy uzupełnić
5. Zakładając że wykonamy kompletne podłączenia elektryczne, zamontujemy grzałkę i uzupełnimy bezpieczniki to czy system będzie działał od razu czy konieczne jest programowanie modułów, jeżeli tak to jaki interfejs temu da radę.
6. Zakładając że wszystko jest sprawne i system ma działać nasuwa mi się pytanie: Kiedy działa QUICKHEAT?:
- uruchamia się poniżej jakiejś tam temperatury zewnętrznej (jakiej?)
- wyłącza się powyżej jakiejś tam temperatury silnika (jakiej?)
- czy włączenie uzależnione jest od temperatury nawiewów
- czy włączenie uzależnione jest od prędkości nawiewów
- czy włączenie uzależnione jest od włączenia klimatyzacji
- czy włączenie uzależnione jest od włączenia przycisku "nadmuch na przednią szybę"
<<

rataj73

Posty: 264

Dołączenie: 07 Lip 2014 10:45

Post 19 Paź 2017 13:28

Re: QuickHeat

Miałem to w vectrze rozkminione więc myślę że w insigni jest tak samo:
- temp. zewnętrzna poniżej 5C,
- nadmuch na szybę ,
- klima i siła nawiewu bez znaczenia.
W tej grzałce są 3 spirale i w zależności jak jest zimno, w jakiej kondycji jest akumulator to grzeje jedna, dwie lub wszystkie. Nie grzeje to jakoś spektakularnie a zżera prądu jak cholera. Kierowca nie ma żadnego wpływu kiedy to się włącza i kiedy wyłącza. Ja wiem że działało bo kiedy się uruchamiało pierwszy raz w chłodny jesienny poranek to śmierdziało spalonym kurzem na grzałce ( tak jak się pierwszy raz w sezonie włącza farelkę która stała cały rok na strychu).
Ogólnie żeby to dokładać to nie warto.
Na odszronienie szyb ja mam swój patent. Rano zawsze idę najpierw do sklepu po pieczywo i wtedy wrzucam na deskę termofor z gorącą wodą z kranu. Po 10 minutach przednia szyba jest zazwyczaj czysta :D

Forum Opel Insignia poleca:

Powróć do Elektryka

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości