Wymiana oleju w skrzyni automatycznej

<<

PATISON77

Posty: 35

Dołączenie: 06 Gru 2014 18:16

Post 07 Kwi 2015 14:46

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej - jaki olej ?

Dlatego właśnie zmieniłem olej :D
Za wysokie rachunki za prąd? Mogę pomóc.
www.energobiznes.pl
<<

quest-serwis

Posty: 17

Dołączenie: 03 Kwi 2015 23:24

Miejscowość: Warszawa

Post 07 Kwi 2015 23:23

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej - jaki olej ?

Przeczytałem cały wątek od początku i aby rozwiać wszystkie spekulacje i teorie wręcz niebezpieczne dla czytających (a dokładniej dla ich skrzyń) to wszystko szczęśliwych posiadaczy AF40 podaję dokładną procedurę kontroli poziomu oleju - DOTYCZY OLEJU AW-1 - Dexron 6 ma inne właściwości i właściwy poziom dla niego może być inny !

Sprawdzenie poziomu oleju przekładniowego AF40-6

Uwaga: Poziom oleju musi być sprawdzany w powiązaniu z jego temperaturą, patrz wskazania przyrządu diagnostycznego, po wykonaniu napraw lub utracie płynu i musi zostać skorygowany, jeśli jest to niezbędne. Należy używać jedynie właściwego oleju przekładniowego AF40 do dopełniania.
 1. Warunki sprawdzania:
1.1. Pojazd musi być ustawiony na płaskiej powierzchni.
1.2. Dźwignia selekcyjna w położeniu P.
1.3. Silnik wyłączony.
1.4. Podłączyć tester diagnostyczny.
1.5. Usunąć kod DTC.
 2. Wymontować korek wlewu oleju przekładniowego (1) - korek wlewowy w górnej części skrzyni.
Image
 3. Uruchomić silnik i pozostawić pracujący do końca badania.
 4. Przełożyć dźwignię selekcyjną przez wszystkie położenia z wciśniętym hamulcem zasadniczym. Przełączyć dźwignię selekcyjną z położenia P w położenie D i z powrotem w położenie P. Przytrzymać dźwignię w każdym położeniu przez co najmniej 2 sekundy.
Powtórzyć proces dwukrotnie.
5. Sprawdzić temperaturę oleju przekładniowego przyrządem diagnostycznym.
 6. Gdy temperatura oleju przekładniowego osiągnie ok. 70 do 80°C , podnieść pojazd.
 7. Wykręcić korek kontroli poziomu oleju (5). Wymontować i WYRZUCIĆ pierścień O-ring (4).
Image
 8. Jeżeli olej przekładniowy wypływa w postaci ciągłego strumienia z przewodu przelewowego (3) wlewu oleju przekładniowego, spuścić olej do momentu, gdy będzie kapać z szybkością jednej kropli na sekundę. Jeśli olej nie wypływa, dolać taką ilość oleju przekładniowego, aby zaczął wyciekać z otworu przewodu przelewowego (3) wlewu oleju przekładniowego po jednej kropli na sekundę.
 9. Wkręcić korek kontroli poziomu oleju (5) z NOWYM O-ringiem (4) i dokręcić momentem 8 Y (71 funt-cal) .
10. Opuścić pojazd.
11. Wyłączyć silnik.
12. Dolać 0,4 l oleju przekładniowego.
13. Zamontować korek wlewu oleju przekładniowego z NOWYM pierścieniem uszczelniającym i dokręcić momentem 30 Y (22 funt stopa) .
14. Zamontować moduł sterujący silnika. Przejdź do Wymiana modułu sterującego silnika .
15. Podnieść pojazd.
16. Zamontować osłonę silnika, jeśli jest w wyposażeniu. Przejdź do Wymiana osłony silnika .
17. Zamontować przedni izolator komory, jeśli znajduje się na wyposażeniu. Przejdź do Wymiana izolatora komory przedniej .
18. Opuścić pojazd.

Pozdrawiam - quest-serwis.pl
Ostatnio edytowany przez quest-serwis, 08 Kwi 2015 22:57, edytowano w sumie 1 raz

Forum Opel Insignia poleca:

<<

KenyBDG

Posty: 144

Dołączenie: 21 Kwi 2014 21:27

Post 08 Kwi 2015 09:20

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej - jaki olej ?

Dzięki za manual dotyczący wymiany oleju. Powinien zostać przyklejony :)
Co do oleju, czy to nie jest tak że AW-1 to specyfikacja używana przez GM ?,
Opel Insignia 2.0 CDTI Sport Tourer AT
<<

marcinsobi

Awatar użytkownika

Posty: 213

Dołączenie: 14 Lip 2010 10:12

Miejscowość: Police ,SE

Post 08 Kwi 2015 09:34

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej - jaki olej ?

fajnie by było wkleić jakiś rysunek poglądowy bo nie każdy wie gdzie jest korek 1-5 itp.
<<

quest-serwis

Posty: 17

Dołączenie: 03 Kwi 2015 23:24

Miejscowość: Warszawa

Post 09 Kwi 2015 00:13

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej - jaki olej ?

Manual zaktualizowany.

KenyBDG napisał(a):Co do oleju, czy to nie jest tak że AW-1 to specyfikacja używana przez GM ?,


AW-1 to inny typ oleju niż DEXRON VI i stosowany tylko do skrzyni AF40-6 !!!

W nowszych skrzyniach w Insignii a także Antara Astra J, Ampera, Zafira C - skrzynie 6T30/40/45/50/60/75/80 stosuje się już wyłącznie DEXRON VI także to nie jest tak że opel leje sobie DEXRON-a i oznacza jako tajemnicze AW-1. Przede wszystkim nowsze konstrukcji to już nie AISIN.
Skrzynie AISIN niestety są specyficzne i wymagają oleju o nieco innej charakterystyce niż DEXRON.
Niestety nie ma żadnych testów ile wytrzymują AF40-stki na AW-1 i na DEXRON-ie - możliwe że taki test otworzył by niektórym oczy odnośnie wpływu oleju na trwałość skrzyni.
Dodam że te skrzynie (AF40-6) są stosowane w Fiacie, Alfa Romeo, Volvo, Fordzie i żaden z tych producentów nie leje DEXRONA do tych skrzyń tylko AW-1 - ciekawe dlaczego?
Z pewnością wszyscy producenci się mylą a tylko co niektórzy "mędrcy" z forum wiedzą lepiej co jest dobre dla AF40 , a już na pewno wszelkie awarie są winą właśnie AW-1. Ja może nie napisałem jeszcze doktoratu na temat automatów ale przyczyn awarii szukał bym także po stronie oleju ale dokładniej w złej specyfikacji użytej przy wymianie lub/i zbyt rzadkiej wymianie a w wielu przypadkach także nieprawidłowymi procedurami przy wymianie - nawet niektórzy mechanicy w ASO nie potrafią wymienić oleju w automacje jak należy jak wyczytałem w którymś poście tego tematu. A serwisy Automatów już zacierają ręce że całe forum Insignii leje do AF40 zły olej.

Wasze skrzynie - Wasza decyzja co do nich lejecie.

PS. Dobrym przykładem wpływu rodzaju oleju są skrzynie manualne 6 biegowe M20 / M32 które na oleju 1940182 rozsypywały się nawet już około 50 000km. Nowsze roczniki po 2012r wyjeżdżały z fabryki na oleju 1940004 i nagle awaryjność skrzyń w nowszych rocznikach radykalnie spadła - żadnej zmiany w konstrukcji łożysk itp nie wprowadzono, jedynie olej.

Pozdrawiam - quest-serwis.pl
<<

KenyBDG

Posty: 144

Dołączenie: 21 Kwi 2014 21:27

Post 09 Kwi 2015 08:57

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej - jaki olej ?

quest-serwis.pl@ W żadnym wypadku nie uważam się za "mędrca", forum jest po to aby wymieniać się uwagami.
W zeszłym roku naprawiałem skrzynie biegów AF40-6,najpierw pojechałem do polecanego Pana Kamila z Zielonej Góry, polecano go na forum Vectra Klub Polska. Faktycznie facet miał wiedzę i wszystko było naprawione za rozsądne pieniądze, Olej który został zalany do skrzyni to (http://sklep.petrocanadaoil.pl/dexron-a ... -p-99.html).
Miałem okazje rozmawiać z Panem z Samko i dowiedziałem się że skrzynia AF40-6 to stary rodzaj skrzyni tylko że lekko zmodyfikowany i można śmiało lać DEXRON VI a nawet jak zaleje DEXRON II to i tak się nic nie stanie :).

Więc poprzednie posty o słuszności lania oleju DEXRON VI do AF40-6 oparte są na opiniach osób które znają się na skrzyniach.
Zgadzam się z tobą że najlepiej lać to co daje fabryka i zaleca ASO, ale czasami ciężko zaufać ASO które nie zalecany wymiany oleju w AF40.


Napisałeś że W nowszych skrzyniach w Insignii a także Antara Astra J, Ampera, Zafira C - skrzynie 6T30/40/45/50/60/75/80 stosuje się już wyłącznie DEXRON VI także to nie jest tak że opel leje sobie DEXRON-a i oznacza jako tajemnicze AW-1. Przede wszystkim nowsze konstrukcji to już nie AISIN.

To leje się tego Dexrona VI do nowszych AF40 ?, co masz na myśli pisząc nowsze konstrukcje ?, jeśli chodzi o mnie to posiadam skrzynie TF80-SC (AF40-6) z 05.2013, producentem jest AISIN.

W zakamarkach internetu, znalazłem coś takiego:
This special AW ATF is all apparently sourced from Exxon/Mobil in Canada, and has been around
for a few years in Toyotas (which use a lot of AW's). In fact, my '06 SEL dipstick actually says TIV,
which is the official name for the Toyota ATF. According to a Mazda6 service bulletin I got, the
cross references are: (Ford XT-8QAW); (Volvo 1161540); (Toyota T-IV); (Mobil JWS3309 (which
is probably the real source for all of these)); and (GM 9986195).

W dokumentacji technicznej, serwisowania skrzyni biegów AF40-6 w Alfa Romeo, jest napisane iż powinno używać się oleju Tutela GI/VI


Generalnie temat związany z olejami jest dość trudnym tematem, pierwszy przykład z brzegu:
Do mojego silnika A20DTH, ASO leje dexos2, podobno to straszny shit.
Opel Insignia 2.0 CDTI Sport Tourer AT
<<

P405

Posty: 1232

Dołączenie: 19 Wrz 2011 17:01

Post 09 Kwi 2015 09:12

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej - jaki olej ?

Tak tylko na marginesie, dexos 2 to norma GM, a nie marka oleju. Z drugiej strony masz rację, że to co leje serwis, czyli olej GM (Elf) nie jest najlepszym olejem.
<<

KenyBDG

Posty: 144

Dołączenie: 21 Kwi 2014 21:27

Post 09 Kwi 2015 09:22

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej - jaki olej ?

P405 napisał(a):Tak tylko na marginesie, dexos 2 to norma GM, a nie marka oleju. Z drugiej strony masz rację, że to co leje serwis, czyli olej GM (Elf) nie jest najlepszym olejem.

Stąd moje pytanie, co do oleju AW-1, też myślałem że jest tajak jak z Dexos2
Opel Insignia 2.0 CDTI Sport Tourer AT
<<

quest-serwis

Posty: 17

Dołączenie: 03 Kwi 2015 23:24

Miejscowość: Warszawa

Post 09 Kwi 2015 18:54

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej - jaki olej ?

KenyBDG napisał(a):To leje się tego Dexrona VI do nowszych AF40 ?, co masz na myśli pisząc nowsze konstrukcje ?, jeśli chodzi o mnie to posiadam skrzynie TF80-SC (AF40-6) z 05.2013, producentem jest AISIN.

Do każdej AF40 leje się AW-1, nie ma starszych i nowszych AF40 pod tym względem.
Nowsze konstrukcje czyli 6T30 , 6T40 , 6T45 , 6T50 , 6T60 , 6T75 , 6T80 nie maja nic wspólnego z AF40-6

KenyBDG napisał(a):W dokumentacji technicznej, serwisowania skrzyni biegów AF40-6 w Alfa Romeo, jest napisane iż powinno używać się oleju Tutela GI/VI


Tutela GI/VI to jest dokładnie to samo co w oplu AW-1 - z pewnością " w zakamarkach internetu" znajdziesz tego potwierdzenie.
Tutela GI/VI w alfie także jest stosowana tylko do AF40 - JW

Pozdrawiam - quest-serwis.pl
<<

KenyBDG

Posty: 144

Dołączenie: 21 Kwi 2014 21:27

Post 16 Kwi 2015 13:07

Re: Wymiana oleju w skrzyni automatycznej - jaki olej ?

Wczoraj rozmawiałem z facetem który zajmuję się skrzyniami biegów i powiedział że nie ma różnicy czy zalejemy AW-1 czy Dexron VI, oba oleje są takie same, potwierdził mi to co mówił facet z firmy Samko. Nie mnie jednak ja nie będę ryzykował i zaleje AW-1
Opel Insignia 2.0 CDTI Sport Tourer AT
PoprzedniaNastępna

Forum Opel Insignia poleca:

Powróć do Skrzynie biegów

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości