Olej w płynie chłodniczym

<<

rafalb

Posty: 8

Dołączenie: 15 Cze 2013 12:41

Post 13 Mar 2014 22:08

Re: Olej w płynie chłodniczym

Witam. Niestety awarii ciag dalszy. Od wymiany uszczelki glowicy raptem 400km i podczas jazdy Isia opadla z sil. Zamigala kontrolka z silnika i do 2000obr nie miala mocy. Na wyzszych obrotach ok. Bledy p0017 i p0366. Serwis naprawiajacy sprawdzil rozrzad ale mowia ze ok. Okazalo sie ze padl elektrozawor na walku dolotowym uruchamiajacy zmienne fazy rozrzacu. Przynajmniej tak mi mowia. Co to za auto? Ktos mial takie dziwne przypadki? Co jeszcze ma insignia w zanadrzu dla mnie? Czy to mechanicy cos sknocili czy poprostu zbieg okolicznosci i awaria za awaria. Jesli tak to chyba trzeba Isie wymienic :(
<<

ike

Posty: 488

Dołączenie: 08 Wrz 2012 15:29

Miejscowość: Warszawa

Post 28 Cze 2014 16:18

Re: Olej w płynie chłodniczym

Miałem te same objawy - wóz postał w garażu miesiąc a potem pojechał w trasę , zasygnalizował błędy P0017 i P0366 z tą różnicą że wóz nadal miał moc i tylko świeciła się lampka. Błąd wkazywał na czujnik ale tak jak kolega powyżej napisał - to był błąd układu zmiennych faz rozrządu.

1. wyczyściłem pokrywkę wałków rozrządu i odpiąłem wtyczki z obu zaworów sterujące zmiennymi fazami rozrządu (trzeba uważać żeby nie złamać zapinki mocującej wtyczkę do czujnika)
2. wykręciłem śruby mocujące oba zawory a potem kluczem francuskim poluzowałem oba zawory i po kolei wyciągnąłem (na YT jest instrukcja jak je się demontuje w 2.4 turbo). To 2 minuty roboty.

zawór (selenoid sterujący wygląda tak: http://saturnee.com/products/solenoids/#!prettyPhoto/3/ )
3. Wyczyściłem gniazda w jakich są zamocowane te zaworu.
4. Oba zawory wypłukałem porządnie w rozpuszczalniku i lekko ostukałem aby sprężyna w środku zaczęła się poruszać.
5. Przesmarowałem ich oringi olejem silnikowym i zamontowałem ponownie.
6.Błąd skasowałem za pomocą testera z allegro.
7. Zrobiłem jak dotąd dwie jazdy próbne po 30 km , porozpędzałem mocno wóz w zakresie 3000-6000 obr i na tą chwilę pomogło.

Wydaje mi się że w tych zaworach jak wóz jeździ normalnie i jedynie zapala się błąd lub okresowo szarpie to się nie ma co wymieniać części na nowe - w środku zaworu zapieka się ruchomy trzpień a dopiero jeśli wóz jednak stracił moc to siada elektronika i wymieniamy zawór na nowy,tak jak jest powiedziane tutaj:
http://www.youtube.com/watch?v=Ij9uGuPOAJU
http://www.youtube.com/watch?v=OtRlQrAc5IY

ps cena nowego zaworu w USA:
http://www.aliexpress.com/item/Buick-ne ... 25389.html

Forum Opel Insignia poleca:

<<

dragan_pd@o2.pl

Posty: 3

Dołączenie: 13 Cze 2018 15:04

Post 11 Gru 2018 21:16

Re: Olej w płynie chłodniczym

Witam!! Podobny problem, ale w bardzo wczesnej fazie. Insignia 1.8 benzyna z przebiegiem 99 tysięcy km, ślady świeżego oleju pod silnikiem i olej w płynie chłodniczym.
Odstawiłem autko do mechanika na wymianę oleju w silniku i w skrzyni biegów oraz wymianę rozrządu. Odebrałem autko i zrobiłem trasę powrotną do Niemiec, bo tam mieszkam (ok 1000km). Traska przebiegła bezproblemowo, ale na drugi dzień przejechałem 20 km i podczas jazdy poczułem spalony olej. Zatrzymałem się, otworzyłem maskę i ujrzałem dosyć spore ślady świeżego oleju, który aż dymił skapując na układ wydechowy. Dzwoniłem do niego i powiedział, że albo uszczelka pod głowicą, choć mało prawdopodobne, bo wcześniej nie było takich symptomów, a i auta nie katowałem i jeździłem rozważnie, albo chłodniczka filtru oleju.
Teraz pytanie czy to to właśnie rozszczelniona chłodniczka filtru oleju i czy o odstawić samochód niezwłocznie do mechanika czy jeszcze kilka kilometrów mogę zrobić, bo muszę dojeżdżać do pracy - ok 15 km dziennie.
Wiadomo, że lepiej odstawić od razu, ale w Niemczech tu, gdzie jestem trzeba umówić termin u mechanika i wszystko kosztuje razy 4 w porównaniu do Polski, a do roboty jeździć muszę.
Dziękuję za wszelkie podpowiedzi!
<<

Szary_Metro

Posty: 38

Dołączenie: 15 Paź 2009 22:19

Post 02 Lut 2019 00:03

Re: Olej w płynie chłodniczym

Przebieg 91tys km. Dbam o nią bardzo bo to moje pierwsze autko z salonu. A tu zonk: Dziś wymianiałem paski wielorowkowe, napinacz i właśnie zauważyłem delikatny wyciek z okolicy chłodniczki oleju, miesiąc temu wymieniałem olej i jeszcze było suchutko. Jutro sprawdzę, czy nie ma śladów oleju w zbiorniczku płynu chłodzącego. Już się rozglądam za częściami, będę to w najbliższym czasie robił.
Pytania się teraz nasuwają:
- czy wymieniać same uszczelki czy chłodniczkę też trzeba :?: ewentualnie czy da się sprawdzić szczelność chłodniczki
- czy musi być nowa uszczelka kolektora wylotowego przy tej robocie :?: bo widzę, że trzeba kolektor zdjąć aby się tam dostać
- jakie części rzeczywiście będą potrzebne :?: bo czytając serwisówkę mam narazie 7 uszczelek:
1 uszczelkę chłodnicy oleju silnikowego.
2 uszczelki sztywnego przewodu dolotowego chłodnicy oleju silnikowego
2 uszczelki obudowy chłodnicy oleju silnikowego.
2 uszczelki sztywnego przewodu wylotowego chłodnicy oleju silnikowego

co tam jeszcze potrzeba zakupić ?
:oops:
Poprzednia

Forum Opel Insignia poleca:

Powróć do Silniki benzynowe

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości