Utrata mocy CODE 89

<<

Nikodem

Posty: 14

Dołączenie: 06 Sty 2019 15:31

Post 09 Lut 2019 07:43

Utrata mocy CODE 89

Witam wszystkich kolegów z forum opla insigni
Nie wiem, czy mój problem jest dość nie typowy, ale nie wiem gdzie szukać pomocy?
Otóż przy mojej insigni 2.0 CDTI przy około 90 km / h jest spadek mocy i wyświetla się CODE 89
Później już tylko mechanik i komputer.
Na kompie wyskoczyło — problemy ze świecami 2 i 3 świeca ( zwykła i z czujnikiem ciśnienia ) wymienione
Dodatkowo na komputerze wyświetlił się komunikat P2282 - czujnik powietrza.
Ten też kupiłem nowy i wymieniłem.
Pojawił się jeszcze jeden komunikat P03A6 - Wariacja ciśnienia 2 cylinder tutaj już mechanik rozkłada ręce nie wie co to jest.
Dodatkowo przy zapalaniu kontrolka oleju przez kilkanaście sekund nie gaśnie i jest sygnał akustyczny pomimo tego, że wymieniałem oleje i wszystkie filtry stan oleju prawidłowy.
W załączniku przesyłam zdjęcie tych błędów bardzo proszę o pomoc lub jeśli kros jest z Zielonej Góry, lub okolic proszę o odzew z góry bardzo dziękuje.
Pozdrawiam
Załączniki
dff63bc0-1054-4951-b58f-c319e98c456e.jpg
Zdjęcie panelu komputera serwisowego
dff63bc0-1054-4951-b58f-c319e98c456e.jpg (87.9 KiB) Obejrzany 5240 razy
<<

MarTech

Posty: 132

Dołączenie: 02 Kwi 2018 19:46

Post 09 Lut 2019 13:03

Re: Utrata mocy CODE 89

CODE 89 - trzeba zrobić przegląd, a jeśli był to skasować inspekcję. Nie wiem jak odbywa się to w Insignii bo nie spotkałem jeszcze, ale w Vivaro nie da się wkręcić silnika powyżej 2000obr/min i też wrzeszczy komunikatami i błędami.

P2282 - sprawdzić szczelność dolotu. Kolektor plastikowy mógł pęknąć, EGR może przepuszczać (i to jest dość prawdopodobne), uszczelka pod kolektorem ssącym może przepuszczać.

Świece - wymienić ale komplet. Wiem, te grube z czujnikiem ciśnienia są bardzo drogie ale nie ma innego wyjścia. Będzie walić błędami ciśnienia cylindrów mimo, że grzeje. Przerabiałem temat dość często w A20DTH 160kM.

Forum Opel Insignia poleca:

<<

Nikodem

Posty: 14

Dołączenie: 06 Sty 2019 15:31

Post 10 Lut 2019 08:37

Re: Utrata mocy CODE 89

Bardzo dziękuje za rzetelną podpowiedz od użytkownika ,,MARTECH,, jutro skonsultuje to z moim mechanikiem i będę informował na bieżąco co i jak.
Co do Code 89 skasować inspekcję był zrobiony przegląd wymiana wszystkich filtrów i oleju nie wiem, czy ten błąd kasuje się komputerem przenośnym, czy manetka w aucie lub kombinacja kluczykiem.
Pozdrawiam.
<<

MarTech

Posty: 132

Dołączenie: 02 Kwi 2018 19:46

Post 10 Lut 2019 12:17

Re: Utrata mocy CODE 89

Z manetki na pewno się da olej, można też MDI programowo skasować.
<<

Rysia

Posty: 6

Dołączenie: 14 Sty 2019 13:57

Post 20 Lut 2019 09:38

Re: Utrata mocy CODE 89

Prawdopodobnie kasuję się przez kombinacje kluczykiem na ODO - tak przynajmniej było w Toyocie, musiałabym zobaczyć jak wygląda ta ikona, ale sądzę, że jeżeli wejdziesz w ODO tam gdzie masz przebieg do następnego przeglądu później wyłączysz i włączysz zapłon, trrzymając guzik powinny pokazać się kreseczki które z czasem trzymania guzika będą znikać aż pojawi się 0 i temat powinien być załatwiony, aczkolwiek dziwi mnie to, że mechanik podczas przeglądu tego nie zrobił.
<<

Nikodem

Posty: 14

Dołączenie: 06 Sty 2019 15:31

Post 22 Lut 2019 11:11

Re: Utrata mocy CODE 89

Następny problem, jaki u mnie się pojawił to przy zapalaniu z samego rana lub po odstaniu dłuższego czasu przy starcie silnika zapala się kontrolka oleju ( tak zwana lampa Aladyna :) )
i dosłownie po zapaleniu i sygnale akustycznym około 10 sekund gaśnie i już przy następnych startach silnika wszystko gaśnie zaraz po starcie silnika.
Poniżej daje zdjęcie z komputera od mechanika z info CZUJNIK CIŚNIENIA OLEJU OLEJU - SYGNAŁ ZŁY
Dodatkowo mam pytanie odnośnie do przepływomierza powietrza, mianowicie czy przy zmianie przepławki trzeba ja jeszcze zaprogramować ? Mechanik, który pracował w serwisie oplu ma program tylko do opla i tak mi powiedział, że czujnik trzeba programować u mnie tez czujnik jest na bank walnięty wiec zamówiłem nowy natomiast nie wiem co z czujnikiem ciśnienia oleju ?
Czy jest uszkodzony ? Czy może jakiś przewód uszkodzony ? Bardzo proszę o podpowiedz z góry dziękuje.
<<

Nikodem

Posty: 14

Dołączenie: 06 Sty 2019 15:31

Post 22 Lut 2019 11:15

Re: Utrata mocy CODE 89

Poniżej daje zdjęcie z komputera od mechanika z info CZUJNIK CIŚNIENIA OLEJU OLEJU - SYGNAŁ ZŁY
Załączniki
image2.jpeg
image2.jpeg (124.13 KiB) Obejrzany 4979 razy
<<

MarTech

Posty: 132

Dołączenie: 02 Kwi 2018 19:46

Post 22 Lut 2019 17:35

Re: Utrata mocy CODE 89

Błąd sugeruje przepływomierz, ale z pragmatyki w Insignii to może być problem szczelności dolotu. Zobacz, czy nie jest lekko dziurawa gumowa rura dolotowa IC->przepustnica. Tu masz w katalogu pokazane która.
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/g/8/3-0/#10
Z reguły dziurka/dziura robi się na zgięciu od strony silnika, trzeba ręką zjechać niżej i palcem naciskać. Ewentualnie zdejmij ją od plastikowej i wywiń to powinno być widać.
<<

Nikodem

Posty: 14

Dołączenie: 06 Sty 2019 15:31

Post 22 Lut 2019 19:56

Re: Utrata mocy CODE 89

A co z CZUJNIKIEM CIŚNIENIA OLEJU — SYGNAŁ ZŁY ??
Chciałem dodać film, ale nie mogę.
<<

MarTech

Posty: 132

Dołączenie: 02 Kwi 2018 19:46

Post 22 Lut 2019 22:28

Re: Utrata mocy CODE 89

ECM czyta napięcie z czujnika ciśnienia oleju i przelicza je sobie na ciśnienie. Opcje są dwie: albo silnik ma niewłaściwe ciśnienie oleju, albo uwalony jest czujnik/okablowanie. Częściej zdarza się uwalony czujnik, w którym odłożył się szlam olejowy i zakłóca jego pracę.
Ja bym wykonał fizyczny pomiar ciśnienia oleju i na tej podstawie będzie wiadomo, czy wina czujnika czy silnika.
Następna

Forum Opel Insignia poleca:

Powróć do Silniki Diesel

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości